Traksyion

• Açıklamalar

Traksyion

Traksiyon, kelime anlamı olarak “çekme” anlamına gelmektedir. Yani çekmelerle, omurgadaki sıkışmalar açılarak fazla basınç azaltılmaya, sıkışıklıklar giderilmeye ve bozukluklar düzeltilmeye çalışılarak kişiye daha konforlu bir yaşam sunmak amaçlanır. Çok uzun dönemlerdir kullanılan ve eski bir yöntem olan traksiyon yöntemi günümüzde hala çeşitli şekillerde kullanılmaktadır. Manuel olarak yani elle yapılabildiği gibi, özel olarak tasarlanan traksiyon makineleri ile de yapılabilmektedir.

Traksiyon tedavileri nasıl bir etki sağlıyor ?

Çekme kuvvetleri ile omurgadaki sıkışıklıkların giderilmesi ile basınç azaltılmaya çalışılırken aynı zamanda kaslar ve kemiklerde uzamalar ve güç artışları da sağlanmaya çalışılır. Boyun bölgesinde çok fazla damar ve sinir bulunur. Bu yüzden bu bölgedeki sıkışıkların açılması ve bu yapılara binen yükün ve basıncın azalması ile ilk seanslardan itibaren ağrı ve semptomlarda azalmalar görülmeye başlanır.

Özellikle boyun fıtıklarının görülme sıklığı ve günlük yaşama ciddi olumsuz etkileri nedeniyle, boyun traksiyonu günümüzde manuel olarak ya da traksiyon makineleri ile Fizyoterapistler tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Ve acısız olması nedeniyle de tercih edilmektedir.

Boyun Traksiyon uygulamaları nasıl yapılır ve acı hissedilir mi ?

Ne süreli veya ne kadar uygulanacak olması hastalığa ve süresine göre değişiklik göstermekte olup, genelde 10-15 seans devam edilir; ağrı veya acı hissedilmesi beklenmez.

Boyun için, kişi oturtulur veya sırtüstü uzanırken çekmeler yapılır. Seçilen seans süreleri, ağırlıklar, çekme kuvveti hastaya göre ayarlanmaktadır. Cihazlar kullanılarak yapılan tedaviler daha güçlü ve etkili olmaktadır.

Traksiyon tedavileri hangi alanlarda ve hangi hastalıkların tedavisinde kullanılabilir ?

Fizyoterapistlerin sık kullandığı bu teknikler; sıklıkla Ortopedik, Nörolojik, Romatoljik, Sportif hastalıkların tedavisinde kullanılırlar.

Kullanılabileceği bazı hastalık veya bozukluklar;

•  Bel, boyun gibi genel fıtıklar
  •  Faset sendromu
  •  Kanal daralmaları
  •  Çeşitli ağrılı durumlar
  •  Bel kaymasının düzeyine göre kullanılabilir
  •  Radikülopati
  •  Nöropatiler
  •  Kireçlenme durumlarında
  •  Skolyoz hastalarında
  •  Tortikolis
  •  Tendon ve kas sıkışmaları

Peki Traksiyon tedavisinin kullanılamayan veya sakıncalı olan durumlar var mıdır ?

•  Enfeksiyonlarda yapılmaz
  •  Kanser hastalarında kullanılması önerilmez
  •  Çene, köprücük kemiği gibi çıkığa yatkın kemiklere yapılmaz
  •  Kauda Equinada yapılmaz
  •  Astımlı hastalarda dikkat edilmesi gerekir
  •  Sakroilyak disfonksiyonlarda önerilmez
  •  Gebelerde kullanılmaz
  •  Kırıklarda yapılmaz
  •  Variköz ve iltihaplı durumlarında yapılmaz
  •  Epilepsi, kalp yetmezliği gibi hastalıklarda yapılmamalıdır
  •  Osteoporozda riskli
  •  Kalp pili, metal implant gibi durumlarda risk teşkil eder
  •  Bebek, çocuk veya çok yaşlılarda dikkatli olunmalıdır ya da yapılmamalıdır.

'Traksyion' almak veya randevu oluşturmak için bizimle iletişime geçebilir yada randevu al formunu doldurabilirsiniz.

Randevu Talebi Oluşturun