Nörolojik Rehabilitasyon

• Açıklamalar

Nörolojik Rehabilitasyon

İnme (Hemipleji) Rehabilitasyonu

İnme, beyine giden kanın azalması ya da durması,  bazen de beyin damarlarından birinin yırtılıp oluşan kanamanın beyin dokusuna zarar vermesi sonucunda oluşan ve hareket sistemini etkileyen bir hastalıktır.

İnme sonucunda beyinde hasar oluşan bölgeye göre hastada farklı klinik bulgular gözlemlenmektedir. Her hasta ayrıntılı fizik muayenesi sonucunda elde edilen sonuçlara göre özel tedavi programlarına alınmaktadır.

İnme geçirilme ve tedaviye başlama zamanı arasında ne kadar az süre var ise tedavinin başarısı da o kadar yüksek olmaktadır.

Hastalarımıza gün aşırı fizik tedavi ve nöroloji doktor konsültasyonları her gün uzman fizyoterapistler tarafından yapılan  özel egzersiz programları, elektroterapi, robotik rehabilitasyon, konuşma-yutma eğitimi, mesane kontrolü eğitimi hastanın ihtiyacına göre tedavi programına eklenir.

Serebral Palsi (SP-CP)

Serebral Palsi (CP) beynin oksijensiz kalması sonucu oluşan vücutta hareket bozukluğuna sebep olan nörolojik bir durumdur.

Hamilelik döneminde, doğumda veya doğum sonrası erken dönemde görülebilir.  Beyindeki hasarın yerine ve büyüklüğüne göre çocukta görülen belirtiler farklılaşır. Artmış ya da azalmış kas hareketi, eklem kısıtlılıkları, denge kaybı, el-göz koordinasyonunda bozukluk, kaslarda kuvvetsizlik hastalığın başlıca görülen belirtilerindendir.

Olabildiğince erken dönemde fizik tedavi ve rehabilitasyona başlanması oluşacak bu olumsuz belirtilerin önüne geçmesinde yardımcı olur. Hastaya özel egzersiz programı, elektroterapi, robotik rehabilitasyon, konuşma-yutma eğitimi, mesane kontrolü eğitimi hastanın ihtiyacına göre tedavi programına eklenir.

Multipl Skleroz (MS)

Kaslarda güçsüzlük, dengesizlik, konuşma ve görme bozukluğu, hareket kısıtlılığı gibi belirtilerle ortaya çıkan ve hareket sistemini etkileyen bir hastalıktır.

Multiple Skleroz tedavisinde fizik tedavinin önemi çok fazladır.

Hastalarımıza gün aşırı fizik tedavi ve nöroloji doktor konsültasyonları  her gün uzman fizyoterapistler tarafından yapılan  özel egzersiz programları, elektroterapi, robotik rehabilitasyon, konuşma-yutma eğitimi, mesane kontrolü eğitimi hastanın ihtiyacına göre tedavi programına eklenir.

Parkinson
Yavaş ilerleyen ve doğrudan hareket sistemini etkileyen bir hastalıktır.  Hastalar hareketi başlatmakta ve bitirmede zorluk yaşarlar. Parkinson tedavisinde; hastalarımıza gün aşırı fizik tedavi ve nöroloji doktor konsültasyonları her gün uzman fizyoterapistler tarafından yapılan özel egzersiz programları, elektroterapi, robotik rehabilitasyon, konuşma-yutma eğitimi, mesane kontrolü eğitimi hastanın ihtiyacına göre tedavi programına eklenir.

Omurilik Yaralanmaları

Omurilik yaralanmaları; omuriliğin, herhangi bir travma hastalık ya da kalıtsal bozukluğuna bağlı harabiyeti sonucunda meydana gelir. Yaralanma kısmi ya da tam olabilir. Omurganın boyun, sırt ve bel seviyelerinde meydana gelebilir. Zedelenme genişliğine göre de farklı klinik bulgular gösterir. Her hasta klinik bulgularına göre özel olarak tedavi edilir. Amaç gerekli ve etkili tedavi metotlarını kullanarak hastanın günlük yaşamında maksimum bağımsızlığını kazanmasını sağlamaktır.

Hastalarımıza gün aşırı fizik tedavi ve nöroloji uzman doktor konsültasyonları her gün uzman fizyoterapistler tarafından yapılan özel egzersiz programları, elektroterapi, robotik rehabilitasyon, konuşma-yutma eğitimi, mesane kontrolü eğitimi hastanın ihtiyacına göre tedavi programına eklenir.

Kas Hastalıkları

Vücut kaslarından oluşan bir hastalıktır. Kas güçsüzlüğü gittikçe ilerler ve kas kitlesi de azalır. Genetik yatkınlık olabiliyor, olmayabiliyor.
Çocukluk ve gençlikte ortaya çıkar. Kas hastalıklarında sık sık düşme, merdiven ya da yokuş çıkarken zorlanma, yüz kaslarında zayıflık ve göz kapaklarında düşme gibi şikayetler görülebiliyor.

Kesin bir tedavisi yoktur, ilerleyici bir hastalık olup hastaya özel ve toleransına göre yorgunluk sınırında germe, gevşeme, güçlendirme egzersizleri yapılır. Akciger kapasitesini koruma ve devam ettirmek için solunum rehabilitasyonu önemlidir. İleriki zamanlarda da konuşma ve yutma rehabilitasyon ihtiyacı da oluşur.

'Nörolojik Rehabilitasyon' almak veya randevu oluşturmak için bizimle iletişime geçebilir yada randevu al formunu doldurabilirsiniz.

Randevu Talebi Oluşturun