Ağrı Tedavisi

• Açıklamalar

Ağrı Tedavisi

Bel ve Boyun Fıtıkları

Bel ve boyun fıtıkları, omurların arasında yastık görevi gören yapının normalden farklı bir yöne kayması sonucu sinirlere bası yapması sonucu ağrı, uyuşma ve kuvvetsizlik şikayetlerinin oluşmasıdır. Oluşumunda en önemli sebep mekanik güçlerdir. Kilo alma, ağır yük kaldırma, ağır fiziksel çalışma, tekrarlayan zorlanmalar, ani eğilip dönmeler bel ve boyun fıtıkları açısından risklidir.

Bel ve boyun fıtığının tedavisindeki amaç ağrı ve kas gerginliğini azaltmak, kaslar arasındaki kuvvet dengesizliğini gidermek, mesleki stresi azaltıp düzgün duruşu sağlamak ve vücut fonksiyonelliği artırmaktır. Bunun için her hastaya özel çeşitli fizik tedavi ve rehabilitasyon uygulamaları yapılmaktadır.

Diz, Omuz Eklemi Ağrı ve Kısıtlıkları​

En yaygın eklem ağrıları hareketlerin en çok olduğu diz ve omuz eklemlerinde karşılanmaktadır. Eklem ağrısının neden kaynaklandığını belirlemek tedavide ilk aşamadır.

Çeşitli hastalıklar, aşırı kilo, spor aktiviteleri, kazalar, iltihaplanmalar ve psikolojik problemler eklem ağrılarına neden olabilir.

Üç günden fazla süren eklem ağrıları, kızarıklık, şişlik ve ateş olan durumlarda doktora başvurulmalıdır.

Artrozlar (Kireçlenmeler)

Zamanla kullanmaya bağlı kişinin kaslarında, kemiklerinde, eklemlerinde, tendon ve bağlarında oluşan yıpranma ve normal yapının olumsuz yönde değişiklik yaratır. Kas ve eklemelerde ağrı, batma hissi, eklemlerde hareketle olan ve ileriki zamanlarda istirahatle de devam eden ağrıya sebep olabilir.

Kişinin şikayetlerine göre özel rehabilitasyon programı hazırlanır.

Amaç ekleme binen yük ve stresi azaltıp, yıpranan sıkıntılı bölgenin kendini yenileyip iyileştirmek ve kişinin şikayetlerini gidermektir.

Sinir Sıkışmaları

Herhangi bir sebeple omurgada kol ve bacaklarda oluşabilir. Ağrı, uyuşma, his kaybı, kaslarda güçsüzlük oluşabilir omurgada herhangi bir seviyede ki omurilik fıtıkları, kol ve bacaklardaki eklemlerin aşırı kullanımına bağlı oluşan ödem, gebelikteki gibi hızlı kilo alımları gibi durumlar sebep olabilir. Genetik yatkınlıkta etkilidir. Şikayetlere göre kişiye özel fizik tedavi ve rehabilitasyon programı planlanıp uygulanır.

Fibromiyalji

Fibromiyalji Sendromu, kaslarda, tendonlarda ve eklemlerde ağrı, sertlik ve hassasiyete neden olan kronik bir hastalıktır. Yorgunluk, uyku, hafıza ve ruh hali sorunlarının eşlik ettiği yaygın kas-iskelet ağrısı ile kendini göstermektedir. Fibromiyalji, beynin ağrı sinyallerinin işleme biçimini etkileyerek ağrılı hisleri artırır. Yani fizyolojik olarak bir hastalık belirtisi olmasa bile beyindeki sinyallerin işlemesi etkilendiğinden dolayı hastalık hissi oluşmaktadır.

Fibromiyalji tedavisi ağrı yönetimi alanında incelenmektedir. Fibromiyalji tedavisinde fizik tedavi, alternatif tıp ve rahatlama teknikleri kullanılarak etkili sonuçlara ulaşılabilir. Tedavi sürecinde;

• Masaj
  • Düzenli egzersiz
  • Dengeli ve sağlıklı bir diyet
  • Yeterli ve düzenli uyku
  • Stres yönetimi önemli faktörlerdendir.

'Ağrı Tedavisi' almak veya randevu oluşturmak için bizimle iletişime geçebilir yada randevu al formunu doldurabilirsiniz.

Randevu Talebi Oluşturun